سپیدارتک
0

استیشن واگن پژو 308 SW مدل 2024 معرفی شد

خودروی پژو

نسخه 2022 استیشن واگن 2022 پژو 308 با طراحی جذاب ، فضای بار بزرگتر ، امکانات کاربردی و مجموعه ای از موتورهای پلاگین هیبریدی بنزینی و دیزلی رونمایی شد.

در بازار جهانی ، خودروسازان در ساخت مدل های شاسی بلند تمرکز کرده اند. اما بسیاری از مارک های اروپایی معتقدند که استیشن واگن در بین مشتریان محبوب است. پژو یکی از خودروسازانی است که برای رقابت با مدلهای گروه فولکس واگن از جمله Seat Leon Sport‌tour ، Skoda Octavia Combi و Volkswagen Golf Variant از نسخه 308 SW استیشن رونمایی کرده است.

پژو 308 SW بدون شک یکی از زیباترین ایستگاه های واگن جمع و جور در قاره سبز است. زیرا طراحی عملیاتی هاچ بک را تا حدود زیادی حفظ کرده و در عین حال سقف بالاتری نیز برای قابلیت استفاده بیشتر دارد. صادقانه بگویم ، پژو می توانست این خودرو را بدون خروجی اگزوز مصنوعی عرضه کند. اما این اگزوزها امروزه رایج است و ما باید آنها را تحمل کنیم.

در مدل های استیشن ، ظرفیت بار بسیار مهم است. در این حالت ، ظرفیت بار از 412 لیتر در مدل هاچ بک به 608 لیتر افزایش می یابد. شاید زیاد به نظر نرسد ، اما پژو 308 SW هنوز چیزهای بیشتری برای ارائه دارد که احتمالاً مشتریان آن را دوست دارند. در صورت کمبود فضای ، تا شدن نیمکت عقب استاندارد 40:20:40 حجم را به 1634 لیتر افزایش می دهد و امکان بارگذاری فیزیکی با طول بیش از 1.85 متر را فراهم می کند.

خودروی خاص پژو

در مقایسه با نسخه قبلی پژو 308 SW ، نسل جدید 6 سانتی متر طول دارد و ارتفاع آن 20 میلی متر کاهش یافته است. عرض محورهای جلو و عقب بدون تغییر است ، در حالی که شیشه جلو اتومبیل از طراحی جدیدی برخوردار است تا جلوه زیبایی به این استیشن بدهد.

در مقایسه با هاچ بک معمولی ، پژو 308 SW دارای یک برآمدگی عقب است که 21 سانتی متر کشیده شده و فضای بار بزرگی را ایجاد می کند. به عنوان هندزفری در صندوق عقب باز می شود و مشتریان ویژگی های مفیدی مانند پریز برق 12 ولت ، دو محفظه ذخیره سازی ، نگهدارنده کیف و روشنایی LED را پیدا خواهند کرد.

نحوه شارژ

گذشته از برخی تغییرات ، نسخه جدید پژو 308 SW در اصل همان هاچ بکی است که چندین ماه پیش رونمایی شد. این خودرو دارای چراغ های برتر ماتریس LED با چراغ های عقب تمام LED ، رینگ های 16 تا 18 اینچی و نمایشگر 10 اینچی دوگانه در داخل کابین است. کابین تقریباً بدون تغییر مانده است و به پژو 308 SW این امکان را می دهد تا در میان رقبای محافظه کار از جمله استیشن رنو مگان برجسته شود.

تقریباً مانند مدل Panjder ، استیشن پژو 308 روی پلت فرم EMP2 سوار شده و از دو موتور هیبریدی پلاگین استفاده می کند. هر دو مدل پلاگین هیبریدی (PHEV) دارای یک موتور الکتریکی 81 کیلوواتی ، یک باتری 12.4 کیلووات ساعت و یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته هستند. در حالی که موتور بنزینی 150 و 180 اسب بخار نیرو تولید می کند. توان خروجی ترکیبی به ترتیب 180 و 225 اسب بخار است. باتری انرژی کافی را برای طی مسافت 60 کیلومتر طبق استاندارد WLTP تأمین می کند.

موتور بنزینی 1.2 لیتری توربوشارژ استاندارد نیز با 110 و 130 اسب بخار همراه است که با گیربکس 6 سرعته یا هشت سرعته استاندارد اختیاری جفت می شود. همچنین یک موتور 1.5 لیتری دیزلی با قدرت 130 اسب بخار و گیربکس مشابه پیشرانه قبلی برای علاقه مندان به مسافت های طولانی وجود دارد. پژو پیش از این تولید یک هاچ بک کاملاً الکتریکی 308 را تصویب کرده است. اما خیلی زود است که بگوییم نسخه استیشن برقی برق می خورد یا خیر.

اتاق ماشین

نسخه هاچ بک پژو 308 به تدریج وارد بازار اروپا می شود. اما نسخه استیشن تا ابتدای سال 2022 وارد بازار نمی شود. درست مانند نسخه هاچ بک ، استیشن نیز در کارخانه Molahouse Stlantis مونتاژ می شود. در آینده نزدیک ، اوپل از نسل بعدی Astra که تفاوت مکانیکی با این خودرو ندارد ، در هر دو سبک بدنه رونمایی خواهد کرد.

به نظر شما این مطلب چه اندازه مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

نظرات پس از بررسی مدیریت منتشر خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =