سپیدارتک
0

نتفلیکس چگونه از هوش مصنوعی برای بازاریابی محتواهای اختصاصی کمک می‌گیرد؟

نتفلیکس چگونه از هوش مصنوعی

شرکت نتفلیکس اخیرا تصمیم گیری کرده است با استفاده از هوش مصنوعی بازاریابی تولید محتوای خود در زمینه تولید فیلم ها و سریال های اختصاصی خود را انجام دهد. همچنین قصد دارد از این طریق پیش بینی تعداد بازدیدکنندگان خود را نیز انجام دهد.

از نظر تحلیل گران این شرکت بزرگ رسانه ای که هر ساله صدها فیلم و سریال تلویزیونی را به علاقه مندان عرضه می کند، بازاریابی سریال های خود را از طریق هوش مصنوعی انجام می دهد و خود این شرکت نیز ادعا کرده بود که در نمایش محتوای خود از هوش مصنوعی کمک می گیرد. در این مقاله قصد داریم به طور مختصر به نحوه عملکرد این شرکت در این زمینه بپردازیم:

همانطور که گفتیم این شرکت از هوش مصوعی برای بازاریابی فیلم ها و سریال های تلویزیونی خود استفاده می کند و پیش بینی احتمال استقبال بازدیدکنندگان را نیز از همین طریق انجام می دهد. همین موضوع سبب شده است که تا حد زیادی از شرکت های رقیب خود در این زمینه پیشی بگیرد. حوزه ای که هوش مصنوعی در این ارتباط به نتفلیکس کمک می کند در زمینه ارتباط بین محتوای فیلم ها و سریال های خود و تعداد بازدیدکنندگان آنها است. اصطلاحا به تکنیکی که برای این کار و با استفاده از ابزار هوش مصنوعی استفاده می شود یادگیری انتقالی گفته می شود.

شیوه نوین بازاریابی

این تکنیک به این گونه عمل می کند که با منطق یادگیری ماشینی بر اثر تجربه های به دست آمده در گذشته ارتباط بین متغیرها را برآورد می کند و از طریق این ارتباط برای پیش بینی تکرار این رویداد اما با متغیر های جدید استفاده می کند. به عنوان مثال از این ابزار می توان برای تشخیص کامیون در بین خودروها استفاده کرد که با تکرار خودروهایی که در معرض دید این ابزار قرار می گیرند و ارایه نتایج درست تعداد کامیون و یادگیری که از این طریق برای ماشین حاصل می شود برای سری بعد می توان امیدوار بود که با دقت بالاتری بتواند کامین ها را از سایر خودروها تشخیص دهد.

براساس اظهار نتفلیکس هر چه تعداد رکوردهایی که برای یادگیری انتقالی بیشتر باشد عملکرد آن در انجام وظایف خود بهتر خواهد شد. در ارتباط مساله ای که شرکت نتفلیکس از یادگیری انتقالی استفاده می کند می توان اینگونه توضیح داد که سریال های تولیدی در این شرکت با چه سریال های دیگری قابل مقایسه هستند و این سریال را چند نفر تماشا خواهند کرد؟

نتفلیکس ساخته های خود را نقشه های همسانی نام گذاری کرده است و هوش مصنوعی از میتادیتا ها و برچسب های هر سریال به منظور بررسی ارتباط آن با سایر سریال های دیگر استفاده می کند. بنابراین از این طریق تحلیلگران می توانند فیلم ها و سریال های تولیدی را در دسته های مختلفی جای دهند

هوش مصنوعی مورد استفاده در نتفلیکس به منظور پیش بینی تعداد تماشاگران خود از تعداد مخاطبان هر سریال با موضوع خاص در هر کشور استفاده می کند. به عنوان مثال چنانچه فیلم های درام در کشور اسپانیا مورد استقبال قرار گیرد علاوه بر اینکه حجم بازاریابی در این کشور و در این حوزه افزایش پیدا می کند میزان زیرنویس ها و دوبله های انجام شده برای فیلم های اینچنینی نیز افزایش خواهد داشت.

نتفلیکس از پلتفرم دیگری نیز که آن هم بر اساس هوش مصنوعی کار می کند کمک می گیرد و آن تکنیک یادگیری خودنظارتی است و به همین خاطر می تواند به حجم زیادی از فیلم ها و سریال ها با موضوع های مختلف دسترسی داشته باشد درحالیکه اگر که این پلتفرم صرفا به اطلاعات اختصاصی شرکت نتفلیکس محدود شده بودند به این حجم از فیلم ها با موضوع های مختلف دسترسی نداشتند.

شما اگر که جز آن دسته از اشخاصی هستید که به فعالیت های تحلیلی انسانی بیشتر اهمیت می دهید شاید از رویکرد جدید شرکت نتفلیکس لذت نبرید اما باید به شما بگوییم که این شرکت از نتایج حاصل از بهره گیری هوش مصنوعی در بهبود عملکرد خود بسیار رضایت دارد.

به نظر شما این مطلب چه اندازه مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

نظرات پس از بررسی مدیریت منتشر خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =