هدستهای واقعیت ترکیبی مایکروسافت هولولنز 2، امکان تعمیرات خودرو با سرعت بسیار بالا و بازده خوب را به مهندسان مرسدس بنز دادهاند. برای افزایش ایمنی نیروی انسانی و بالا بردن سرعت در خدماترسانی، کمپانی مرسدس بنز، سیستم Mercedes-Benz Virtual Remote Supportرا راهاندازی کرده است؛ که متخصصان تعمیر و نگهداری این کمپانی میتوانند از این سیستم استفاده کنند.
این سیستم با استفاده از تجهیزات مایکروسافت Hololens 2 و Dynamic 365 Remote Assist ، این امکان را به متخصصان داده است؛ همانطور که میدانید خودروهای مدرن، پیچیدگیهای بسیار زیادی دارند و تکنولوژی آنها روزبهروز متنوعتر میشود؛ اما در مقابل خودروهای سواری معمولی، هنوز در لایههای اصلی خود از تکنولوژی صد و پنجاه سال پیش بهره میبرند.
متخصصین خدمات و فروش خودرو، امروزه با تعمیرات روزمره و خدمات مرسوم آشنایی دارند؛ اما زمانی که مشکل پیچیدهای در یک خودروی مدرن به وجود میآید، نیاز به متخصصین حرفهایتر پیدا میکنیم که باید مهارت و آموزش لازم را با حضور در مراکز خدمات، به دیگران منتقل کنند؛ تعمیرکاران می توانند با استفاده از فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، که با همکاری مایکروسافت و مرسدس بنز انجام شده از راه دور آموزشهای لازم برای تعمیر خودروهای پیچیدهتر مدرن را دریافت کنند.
معاون ارشد خدمات مشتری زیرمجموعه مرسدسبنز در آمریکا، کریستین تریلر، درباره مشارکت جدید این شرکت با مایکروسافت می گوید:« هماکنون که بعلت ویروس کرونا سبک کاری در همه جای جهان تغییر کرده است، ما هم به دنبال حداکثر فراهم کردن ایمنی برای کارمندانمان هستیم و این حرکت میتواند تغییر بزرگی در روند کار ما محسوب شود. در مشارکت جدیدمان با شرکت مایکروسافت، الگوی جدیدی برای پشتیبانی تکنولوژی و ارتباطات را در نظر گرفتهایم؛ این تکنولوژی جدید باعث میشود فروشندگان و تعمیرکاران پیچیدگیهای خودروهایی را که نیاز است به آنها خدماترسانی کنند، بهتر یاد بگیرند و به همین دلیل نیازی به حضور و رفتوآمد افراد نیست؛ این حالت مانند این است که همیشه یک متخصص را در کنار خود داشته باشید.
طرز کار سیستم Mercedes-Benz Virtual Remote Support به این صورت است که در هر مرکز فروش یا تعمیر، متخصص موردنظر می تواند از هدست هولولنز 2، برای آموزش یا کمک در تعمیر و یادگیری پیچیدگیهای ساختاری خودرو استفاده کنند. این هدست واقعیت ترکیبی مایکروسافت این امکان را میدهد که شخص با قرار گرفتن در یک محیط سهبعدی، با یکی از متخصصان مرسدس بنز ارتباط برقرار کند و المانهای تعاملی و هولوگرام برای او به نمایش گذاشته شود و در میدان دید او قرار گیرد.
متخصصی که به این شخص متصل شده است، امکان دیدن زاویه دید همان تعمیرکار را به صورت زنده دارد و به صورت لحظهای تصاویر هولوگرام را با اطلاعات خود بروز می کند؛ هر بخش از خودرو که در مراحل آموزش موردنظر قرار گرفته است، براحتی با ارتباط از راه دور به متخصص نشان داده می شود. در طول این روند، تمامی اسناد آموزشی و راهنماهای تعمیر نیز بررسی می شوند. این سرویس راهنمایی و ارتباط از راه دور بزودی در سراسر مراکز فروش و تعمیرات این شرکت در 383 نقطه در ایالات متحده، ارائه خواهد شد؛
از فواید این سرویس برای مراکز و شرکت اصلی این است که متخصصین میتوانند، بهراحتی با استفاده از تکنولوژی واقعیت ترکیبی، مفاهیم جدید را یاد گرفته و به سرعت به پرسشهای آنها درباره روند تعمیر پاسخ داده شود.
همچنین با توجه به بحران کرونا، کاهش ارتباط فیزیکی و حضوری و این نوع ارتباط از راه دور، وضعیت ایمنتری را برای سلامت متخصصان و تعمیرکاران فراهم میکند؛
همچنین با رفتوآمد کمتر آنها برای آموزش حضوری، گاز CO2 کمتری تولید شده و این به معنای تاثیر کمتر بر محیط زیست است. این سیستم آموزشی و کمکرسانی مرسدسبنز، فوایدی برای خریداران خودرو نیز دارد؛
به این معنا که آنها میتوانند خدمات تعمیر خودرو را سریعتر و بهتر دریافت کنند.کمپانی مرسدس بنز اعلام کردهاست که این مشارکت با مایکروسافت، اولین سیستم واقعیت مجازی در جهان می باشد، که بر تعمیر و نگهداری خودرو تاکید دارد.
البته شرکت های آودی و فولکسواگن هم قبلاً برای کاربردهای رسانهای و همچنین تماس با مشتریان از این فناوری استفاده کردهاند و مرسدس بنز اولین شرکتی نیست که از فناوری واقعیت ترکیبی مایکروسافت هولولنز بهره میبرد؛ شرکت ولوو از سال 2016 و شرکت فورد از سال 2017 درحال بهرهبرداری از این فناوری هستند و آن را به مجموعه طراحی خود اضافه کرده اند.
امیدواریم از مقاله فوق که در زمینه هوش مصنوعی بود، خوشتان آمده باشد.
نظرات کاربران
نظرات پس از بررسی مدیریت منتشر خواهند شد