معاون اجرایی مایکروسافت گیمز، فیل اسپنسر، در مورد به خطر افتادن جنبه سرگرم کننده بازی ها با استفاده از فناوری بلاک چین ابراز تردید کرده است، اما امکان استفاده از پروژه های NFT را رد نکرده است.
امروزه استفاده از فناوری بلاک چین در زمینه های مختلف رو به افزایش است و در عین حال تنش هایی در مورد کاربرد آن به وجود آمده است. در این راستا، جهت گیری و دیدگاه فیل اسپنسر برای آینده بازی های مبتنی بر بلاک چین به عنوان مدیر فعلی غول بازار بازی بسیار مهم است.
به گزارش bitcoinist، اسپنسر در مصاحبه ای نظرات خود را در مورد پروژه های NFT بیان کرد:
من فکر میکنم در حال حاضر گمانهزنیها و آزمایشهای زیادی در مورد پروژههای NFT وجود دارد که بیشتر آنها بهجای تمرکز بر سرگرمی و با هدف بهرهبرداری از انسانها ایجاد شدهاند.
خوبی صحبت اسپنسر با گیمرهای NFT این است که او مستقیماً با این فناوری مخالفت نکرد، امکان استفاده از NFT در ایکس باکس را رد نکرد و فقط در نحوه استفاده از آنها مشکل داشت.
دلیل اصلی موفقیت در صنعت بازی
بر اساس تحقیقات، آنچه صنعت بازی را موفق می کند و فرصت های بی پایانی را که برای این صنعت به ارمغان می آورد، خلاقیت در طراحی است.
اگرچه اکثر افراد کسب درآمد را محرکی برای توسعه و رشد بیشتر صنایع می دانند، اما در صنعت بازی، نگاه هنرمندانه و خلاقانه و کیفیت خلاقیت به کار رفته در طراحی بازی ها نقش مهمی در گسترش و انتشار موفقیت آمیز آنها دارد.
استفاده از NFT برای شخصیسازی هویتها، آیتمها و آواتارهای درون بازی میتواند به گیمرها کمک کند تا خلاقتر شوند. این اپلیکیشن همچنین با مفهوم اولیه صنعت بازی مطابقت دارد و تا حدی موفقیت بازی های مبتنی بر بلاک چین را توضیح می دهد. البته سودآوری نیز عامل مهمی در ایجاد انگیزه در گیمرها است.
بازیهای NFT: بازیهایی برای کسب درآمد
Oxy Infiniti یکی از نمونه های بازی NFT است که در سال 2021 (1400) بسیار محبوب شد. این بازی تا اکتبر در مجموع 2.59 میلیارد دلار از فروش NFT به دست آورد.
Oxy Infiniti یک بازی بلاکچین اتریوم با دو توکن به نامهای AXS و SLP است که کاربران میتوانند به صورت رایگان آن را دانلود کنند.
شرکت سازنده بازی های رایانه ای Valve اخیراً اعلام کرده است که هیچ ارزش پولی در دنیای واقعی را به استیم استور ارائه نخواهد کرد و اپیک گیمز رسما قوانین کلی خود را برای پشتیبانی از این بازی ها تعیین کرده است. منتشر شده.
مجموعه این اتفاقات باعث شده تا نگاهی به دیگر پلتفرم های بازی ساز داشته باشیم.
با این حال، به نظر می رسد که اسپنسر هنوز نتوانسته جایگاه خود را مشخص کند و تصمیم قطعی برای استفاده از فناوری بلاک چین در بازی های خود بگیرد.
نظر شما درباره موضع فیل اسپنسر در مورد استفاده از فناوری بلاک چین و بازی های NFT چیست؟ آیا با معرفی این بازی ها به بازی های ایکس باکس موافق هستید؟
نظرات کاربران
نظرات پس از بررسی مدیریت منتشر خواهند شد